måndag 11 november 2013

Ny vecka

Ny vecka och nya möjligheter, får se vad man kan få ut av denna vecka. Måste helt klart säga att det går lite så där för mig och min sambo just nu vad det gäller vår ekonomi....

Ekonomiska problem tar verkligen energi och det är därför jag inte har orkat bloggat så mycket. Men jag får se detta som en möjlighet eller vändning. För det kan väl inte bli så mycket värre, eller det kanske det kan?

Jag har även kommit fram till att detta är första gången som jag på riktigt är orolig över min ekonomi och för att få pengarna att räcka till att betala alla räkningar. Vad ska man göra när inkomsterna minskar samtidigt som man har otur och drabbas av flera oväntade utgifter? Jag vet inte riktigt hur vi ska klara av detta.. Tack vare att man har kredit så syns inte problemen utåt än...men vad händer om detta fortsätter. Namnet på bloggen känns inte helt rätt just nu. Utan kanske borde ändras till hoppas jag inte blir helt pank utan överlever.

Men jag tror i alla fall att jag kommer bli mer aktiv på bloggen då jag känner att jag behöver skriva av mig.

Jag börjar nästan bli så desperat att jag måste fråga om donationer. Men än så länge bor jag och min sambo kvar i lägenheten i alla fall... Men jag kan inte direkt säga att vi mår speciellt bra :(

Dålig ekonomi tär även på hälsan.

6 kommentarer:

  1. Vet hur det känns, är just nu "mellan jobb" och det känns lite fel när man har en ekonomiblogg. "Dålig ekonomi tär även på hälsan." Jo tack, stressmagen man får av att inte veta när det kommer pengar till mat och husrum är tärande, trots väl tilltagna buffertar (de ska ju fyllas på igen). Men keep it up! Man kan uppskatta framgången mycket mer när man haft lite motgångar.

    SvaraRadera
  2. Det är ju precis detta som kan hända och därför måste man ha en buffert. Funderar lite på din tidigare strategi att ta lån, köpa bil och satsa på förhoppningsbolag? Satsa på bättre bolag och skippa skuldsättning vid aktieköp.

    SvaraRadera
  3. Hej Fredrik. Ja stressmage känner jag igen men som du säger så kommer vi uppskatta framgången mer senare :)

    Re MiljonKronor, det är lätt att vara efterklok självklart borde jag tagit lägre risker...men får se det som en dyrköpt läxa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan ses som en läropenning. Och bara viljan finns brukar det ordna upp sig och det tror jag du har.

      Radera
  4. Hur kommer det sig att ekonomin fallerade?

    SvaraRadera
  5. Är du ekonomiskt pressas?
    Vill du söka medel för att betala av krediter och skulder
    Vill du söka finansiering för att inrätta ett eget företag?
    Är du i behov av privatpersoner eller företag lån för olika ändamål?
    Vill du söka lån för att genomföra stora projekt
    Vill du söka finansiering för flera andra processer?
    Om du har något av ovanstående problem, kan vi vara till hjälp för dig, men jag vill att du ska förstå att vi ger ut våra lån till en ränta på 3%.

    Intresserade personer bör kontakta mig med detta nedan detaljer.

    LÅN ANSÖKAN
    Förnamn:
    Födelsedatum (yyyy-mm-dd):
    Lånebelopp behövs:
    Varaktighet:
    Ockupation:
    Telefon:
    Land:

    Min kontakt e-post: jasonwillfinanceloanss@hotmail.com
    Observera: att all post ska skickas till: jasonwillfinanceloanss@hotmail.com

    Tack.

    Jason

    SvaraRadera